fredag 1. november 2013

Dagene går, Regnet faller og det feires Nasjonaldag

Ikke mye nytt, men dagene går :) Legger ut noen bilder fra de siste ukene:
Independence day
Frigjøringsdagen 24 oktober blir ikke feiret på samme måte som i Norge. Likevel så jeg både et slags tog og noen drakter.


Mine 2 søsken var uansett i slaget og hadde pyntet seg. Ellers hadde vi i Edusport en turnering som innebar netball, fotball og lifeskills leker. Vi ga beskjed om at turneringen startet kl 08.00, men den var selvsagt ikke i gang før 11.30. Jeg begynner  å bli vant og møtte opp 10.30, så måtte bare vente i 1 time denne gangen.















Her er det matlaging som gjelder. Jeg fikk tacolefser av mine 2 norske søstre og prøvde å lage taco her om dagen. Mora i huset i begynnelsen var svært skeptisk til at jeg skulle sette i gang å lage mat, men når maten var ferdig var hun overbevist. 













Nå tenker jeg mamma i Norge er stolt av gutten sin. 
Svaret er forresten NEI!  Jeg skjønner at mange lurer, men jeg har faktisk ingen universitetsutdanning innen ernæring eller heimkunnskap. 




Endelig litt regn.
Det har ikke regnet siden April og det er naturlig nok meget uvant for en nordmann. Når det først kommer regn her så kommer det plutselig og MASSE!!!   

Når regnet kommer er det tid for film. Savner ikke kino så mye når vi har 3D tv med 3D briller og Pirates of the Carribean.


Victoria Falls Bridge Besøk
Ruben var på besøk fra Lusaka og en lokal Gründer ville sykle oss ut til Victoria Falls broa. Sykkelen hadde 1 pedal og en liten eldgammel slede bakpå. Jeg mente det var på grensen til slaveritendenser, men Ruben fikk overtalt meg.
Forhandlingene begynte på 150 kr og ble avsluttet på 20 kr tur/retur. Ingen av oss hadde tidligere vært på broa så vi visste lite hva slags avstand vi forhandlet om... 
Det viste seg å være en 330meter lang tur, så i etterkant følte vi at 20 kr var mer enn nok.
Når det skal sies var dette en gammel kar med kun en pedal på en elendig sykkel med 172 kg på baken. Imponerende.


1 kommentar: