tirsdag 6. august 2013

Ankommet Lusaka

Kan informere at jeg trygt har kommet fram og det er travelt med program i Lusaka.
kl. 06 starter dagen med løpetur og en påfølgende styrkeøkt før dusj og frokost. Deretter er det møter, diskusjoner og diverse til 18 før det er klart for middag.

Dusjen er vel noe annerledes enn i Norge. Den består av en bøtte med Kaldt vann som helles over hodet.
Da blir man ihvertfall våken!

Fått beskjed om at jeg skal bo i et relativt fint strøk i Livingstone. Min kontakt kunne fortelle om at de hadde blitt plaget av litt løver og Elefanter i nærområdet, men de hadde bare gitt muntlig beskjed til løven om at den måtte dra tilbake til hjemstedet sitt. Umulig for oss nordmenn å forstå, men løven hadde visstnok adlydt ordre.

Ellers fikk jeg ikke vite noe om familien jeg skal bo hos! Sjefen min mente at jeg bare måtte oppleve de selv :)

Kommer tilbake senere med bilder osv.

2 kommentarer:

  1. Det er vel bare å si lykke til, og "velkommen" til Zambia. Dessuten: Det er hvertfall noen som leser bloggen din. Begynner snart å planlegge besøk til deg, bare så du vet det. Har familien din plass til 50 gjester?

    SvarSlett
  2. Takk takk:) Skal se om vi kan få til et innlegg med noe video og bilder ikveld.

    Hehe, Familien har jeg faktisk ikke møtt enda. Jeg har brukt dagene på General Orientation i Lusaka og beveger meg om noen dager videre til Livingstone og den nye familien :) Vi skal få til et bra opplegg om dere tar turen til Zambia:)

    SvarSlett