onsdag 14. august 2013

Første Uke med video fra treningsfeltet


Har nå tilbrakt rundt 9 dager i Zambia og jeg skal oppsummere raskt.  Vi har overnattet på University of Zambia i Lusaka. Her er vi sammen med andre FK(Fredskorps) frivillige fra Zambia, Zimbabwe, Tanzania, Uganda, Kenya og Sør Afrika. Vi har vært igjennom General orientation og skal imorgen begynne på Spesial orientation for de som skal jobbe i Zambia(6stk.)
Buss.

Video FRA TRENING SESION:) 

Vi har hatt rollespill, workshops, CommunityVisit, CommunityTraining og noen sports aktiviteter.
En vanlig Timeplan for meg har vært:
06-08: TrainingSesion Jogging og Rubensstyrkeøvelser.
08-08.30: Breakfast
Review av dagen før. En presentasjon. Diskusjon. gruppearbeid osv osv. fram til 11.
11: Tea break
11.30: En ny presentasjon. Diskusjon. gruppearbeid osv osv. fram til 13
13.00: lunsj bestående av ris, shima(ogali, maislignende ting), spaghetti, kjøtt, kylling etc.
14.00: Praktiske workshop fram til 16.00
16.00: Teabreak
16.30 Review møte 

18.30 Dinner time. Som består av det som er igjen av lunsjen. 

Lange dager hvor de frivillige fra Afrika diskuterer og spør om alt og ingenting, mens nordmennene ofte ser på klokken. Alle foredrag varer lenger enn de skal og alle pauser blir kortet inn. Ting tar tid noe som kan være frustrerende, men også sjarmerende. Tar med meg masse kunnskap fra disse dagene videre.
Her er noen bilder fra de siste dagene:



Champion Ask i Stolleken

teabreak

Unitedfan

KickingoutAids seminar.


2 kommentarer:

  1. eg tel 5 bileter som er tatt av mr. Ruben Bøtun. Hugs at han har copyright. Hadde eg vore deg hadde eg sporenstrax spurt om det er ok for han at du stjer bileta hans! (han er ein fantastisk fotograf btw)

    SvarSlett
  2. Hahha. da kan du(ruben bøtun) ta å fjerne den videon med 8 bilder og 23 videoklipp som jeg har satt sammen først ;)
    Deretter har jeg ingen problem med å slette de amatørmessige bilder dine ;)

    SvarSlett