torsdag 19. september 2013

Tv debut i 1.divisjon for Ask i badstufotball

En trener i klubben jeg cacher kom innom kontoret og sa jeg måtte spille kamp idag. Jeg har slitt med magesjuke de siste dagene så sa det passet dårlig, men kunne ta med skoene og spille 5-10 min på slutten.. Juda, flott det svarer han.

Når jeg kommer til stadion(Victoria falls) er den fylt opp med tilskuere som har kommet for å se kamp i 1.divisjon Zambia. Ikke bare er det første divisjons nivå, kampen blir også visst på TV!
Det viser seg etterhvert at det er denne kampen jeg skal spille og jeg setter meg smånervøs på benken for å spare mest mulig krefter. Kan informere om at temperaturen var nesten 40 PLUS grader. 

Får relativt rask beskjed om å varme opp med resten av troppen, noe som føltes relativt unødvendig ettersom jeg allerede var gjennomvåt av svette. Så tar treneren lagoppstillingen og kommer til siste spiss plass hvor han roper opp navnet MIKE.. Flott tenker jeg og setter meg på benken, men blir dratt raskt opp igjen av treneren. 
Mike er tydeligvis Markus i Zambia og jeg starter på spiss plass..

Kan legge til at jeg ikke har vært på 1 trening eller spilt noe som helst fotball her nede....

De neste 45 minuttene kan sammenlignes med å løpe fram og tilbake inni en badstu.. Etter 45 min kjenner jeg at jeg har krampe i begge beinene, synet er uskarp og jeg ber om et bytte. Akkurat da blir jeg plutselig ledig på kanten og løper alene mot mål. Krampen kjennes godt og jeg lurer veldig på om jeg skal klare å komme meg inn i 16 meteren før jeg forfaller... Kommer meg akkurat inn og skal plassere ballen i vinkelen da banens noe varierende gress plutselig er byttet ut med en stor stein… Ballen forandrer raskt retning og mitt fantastiske skudd stryker utenfor tverrliggeren......... Jeg fikk komt meg krampene ut av banen og hjem på svett overfylt buss..  

Trenere skjelte ut spillerne i pausen og ga klar beskjed om at de ikke hadde gitt meg gode nok pasninger... Off off..
Konkluderte etter kampen med at fotball i Zambia ikke er noe for Nordmenn..



Krampe av dimensjonerBlir coaching og KUN coaching framover..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar